Välkommen till SeniorNet Södermalm

Är du intresserad ? Vaccinerad ? Kom då gärna till SeniorNet Södermalms IT-café Kanelbullen. Det är öppet för alla seniorer.

Vår devis är “Seniorer lär seniorer IT” och det gör vi med IT-café och fri internetsupport till alla seniorer. För våra medlemmar har vi också bokad support, kurser och dataträffar.
I vår lokal Kanelbullen som finns på Tanto Seniorlokus på Rosenlundsgatan 44A finns vårt IT-café som har öppet flera gånger per vecka. Här finns alltid minst två rutinerade stödpersoner på plats för att ge hjälp, tips och råd.
Behöver man mer avancerad support bokar man tid med våra kunniga supportpersoner. Vi har också en digital support-verksamhet, Kanel Digital, där vi varje vecka träffas i ett Zoom-möte för att svara på IT-frågor och hjälpa till att lösa
enklare problem. Alla seniorer är välkomna att besöka mötet - det är gratis och man behöver inte vara medlem.
Är du intresserad av vår verksamhet kan du gå in på vår hemsida, där det finns mer information om vårt utbud och aktuell information om öppettider och tillgänglighet. Vill du bli medlem går du in på rubriken medlemskap på hemsidan.