Om Maria Högalid

Välkommen till SPF Seniorerna Maria - Högalid

SPF Seniorerna är en ideellt, politiskt och religiöst obunden intresseorganisation för seniorer med över en kvarts miljon medlemmar.
SPF Seniorernas verksamhet är inriktad på att stärka medlemmarnas situation gällande INFLYTANDE, VALFRIHET, LIVSKVALITET.

SPF Seniorerna Maria Högalid är den lokala föreningen på västra Södermalm i Stockholm. Föreningen bildades 1988 och har cirka 950 medlemmar och ett antal vänmedlemmar.

Vårt program har ett brett utbud med inslag av medlemsträffar, kulturaktiviteter, cirklar, friskvård, resor och annat som vi tror de flesta ska trivas med. Här på vår hemsida kan du finna aktuell information om våra medlemsaktiviteter.

Som medlem i vår förening ingår du i förbundet SPF Seniorerna. Förbundets ordförande är vår kanal till regering och riksdag och driver pensionärspolitiska frågor som är angelägna för oss seniorer. Exempelvis sjukvård, hälsa och omsorg, boende, pensioner, ålderism, demokrati, rättssäkerhet, ekonomi, avgifter och skatter.

Medlemstidningen Senioren ingår i ditt medlemskap. Den kommer ut med 9 välmatade och intressanta nummer per år.

Du har en mötesförsäkring - en olycksfallsförsäkring som gäller i anslutning till SPF- aktiviteter. Du har rabatt på allt från energi till resor och tidningar.

Det är viktigt att ha ett bra försäkringsskydd även efter arbetslivet. SPF Seniorerna erbjuder attraktiva kollektiva försäkringar. De kan ersätta de kollektiva liv- och olycksfallsförsäkringar som upphör när man lämnar förvärvslivet.

Det finns många fördelar att vara med i vår SPF-förening och du gör ett bra val genom att gå med i vår förening. Kontakta oss gärna om du vill veta mer om oss.

Varför gå med i SPF Seniorerna Maria - Högalid?
Föreningslivet har en hel del att erbjuda när man lämnat arbetslivet. Vi hoppas och tror att du kan finna en meningsfull samvaro i vår förening. Här kan du välja precis hur aktiv du själv vill vara. Vi har ju en hel del att välja på - både för "knopp och kropp".

Vem kan bli medlem?
Du med ålderspension är välkommen. Det finns inget krav på att du bor inom vårt lokala område för att bli medlem hos oss.
Även du som är gift eller sambo med SPF-medlem är välkommen.
Har du avtals-, sjuk- eller delpension är du också välkommen även om du ännu inte har fyllt 65 år. Medlemsavgiften för 2023 är 295 kr. Vänmedlem betalar 100 kr.

Välkommen som medlem i SPF Seniorerna Maria - Högalid!