SPF Seniorerna

SPF Seniorerna är Sveriges största ideella medlemsorganisation – partipolitiskt och religiöst obunden!

SPF Seniorerna  finns över hela Sverige och har ca 250 000 medlemmar.

Det gör att vi tillsammans är en stark röst i samhällsdebatten och har möjlighet att påverka politiker och beslutsfattare. Vi jobbar hela tiden för att förbättra seniorers villkor.

I Sörmland fokuserar vi 2020 – 2023 på boendefrågor, vård-och omsorg samt välfärdsteknik. Vi tar reda på fakta, svarar på remisser och har en dialog med politiker och beslutsfattare regionalt och lokalt.

Det är i föreningarna som det händer en mängd olika aktiviteter. Här blandas körsångare, bridgespelare och teaterapor med matlagare, golfspelare, "after workare", motionärer och de som vill vara med och påverka. Du kan hitta musikunderhållning och föreläsningar. Varje förening har sitt program och det är medlemmarna som påverkar vad det innehåller.

Alla som uppbär pension av något slag, samt den som är gift eller sambo med medlem, kan bli medlem. Medlemskapet gäller från den dag medlemsavgiften är betald och förnyas ett år i taget genom att årsavgiften betalas.

Medlemsavgiften varierar mellan föreningarna och är mellan 230 - 370 kronor per år. Avgiften ser du på föreningens hemsida.

Du avgör själv hur aktiv du vill vara i föreningen, om du vill delta i aktiviteter eller enbart stödja vårt arbete och dra nytta av alla medlemsförmåner. länk till förmåner. OBS, många föreningar har lokala medlemsförmåner också, som du hittar på föreningens hemsida.