Digitaliseringsprojektet

Digitaliseringsprojekt

Vi måste öka våra kunskaper i distriktet om ny teknik. Vi vet att Corona har inneburit att såväl kommuner som företag jobbar intensivt med att hitta nya lösningar när det gäller arbetssätt och kontakter med sina kunder. Vi som seniororganisation måste också hänga med

Distriktet kommer därför omedelbart att starta ett digitaliseringsprojekt.

Målsättningen med projektet är flerfaldigt. Vi vill skapa en gemensam bas så att föreningar, medlemmar och distrikt kan kommunicera med den snabbhet som krävs idag.

Vi önskar utveckla distriktets och föreningarnas kunskaper gällande videosamtal som ett medel för att kunna bedriva verksamhet när man inte kan mötas fysiskt.

För att kunna prioritera och genomföra projektet behöver vi

• få en samlad bild över hur digitalisering används i distriktet.
  • få en samlad bild över hur datorutrustningen ser ut och vid behov medverka till en förbättrad kapacitet.
  • säkerställa att förbundets riktlinjer vad avser utformning av brev, mail, signaturer etc. efterlevs.
  • säkerställa att föreningarna och medlemmar får support i sin digitalisering.
  • medverka i att utforma lokala planer för att få fler medlemmar att nyttja digitaliserings möjligheter

Allt detta arbete kan inte utföras utan medverkan från er i föreningarna. Vi är också beroende av kompetens från er.

Projektet kommer att ledas av mig, Stig-Håkan Nilsson från distriktsstyrelsen. Meddela mig om du vill delta i projektet. Jag kommer att behöva tillsätta en projektgrupp och ett antal arbetsgrupper för att ro projektet i hamn. Jag tar också gärna emot frågor och inspel från er.

Kontakta mig på mobil, 0708-34 41 08 eller via mail, stig-hakan.nilsson@icess.se