Spf-appen

SPF-appen ger oss ett nytt enkelt, sätt att informera och kommunicera med våra medlemmar och andra intresserade. Nu är nästan alla SPF Seniorernas föreningar i Sörmland anslutna till SPF-appen.

Distriktsstyrelsen tror att den här kanalen kan bidra till ett än bättre informationsflöde till glädje och nytta för alla SPF Seniorer i Sörmland.
I överenskommelse med anslutna föreningar har vi kommit fram till att distriktet står för kostnaderna och att föreningarna uppdaterar Nyheter och jobbar aktivt för att få sina medlemmar/andra intresserade att ladda ner appen. Vi följer användningen av aktiva app-användare varje månad.

Aktuell statistik

SPF-appen är en app för smarta mobiltelefoner och surfplattor. Den förmedlar information från föreningens, distriktets och förbundets hemsidor.

Det speciella med den här appen är att när en "Nyhet" publiceras på föreningens hemsida så skapas en puchnotis i telefonen, som uppmärksammar att något nytt från SPF Seniorerna finns att ta del av. Vi vet att det inte är så många som söker sig till hemsidor för att få information, men appen är en genväg till hemsidan som både ger nyhetsnotisen och möjlighet att ta del av allt annat på hemsidan.

Appen laddas ner utan kostnad på samma sätt som andra appar från Appstore (för iPhone och iPad) och Google Play för apparater med Android operativsystem (t ex Samsung, Huawei, Doro). För att hitta SPF-appen, sök på: "spf seniorerna".

När appen öppnas uppmanas du välja förening. Tryck då först på knappen "Välj distrikt" och tryck på Sörmlandsdistriktet. Sedan får du bläddra bland de föreningar som är med och trycka på "välj" på den förening du vill följa.

Via "Hjärtat" uppe till höger kan du välja din "favoritförening".
Du kan välja flera ”favoriter” om du vill följa vad som händer i andra föreningar.

De tre horisontella strecken uppe till vänster ger tillgång till vissa inställningar t ex ändra textstorlek samt länkar till några sidor på föreningens hemsida.
På den horisontella menyraden ovanför notiserna finns några andra relevanta länkar. Testa vad som finns att hitta! Inget kan bli fel. Varje gång appen startas så är det sidan med nyheter som kommer upp.

Se en liten presentation här!

Om installation och inställningar.