E-postanvändning i distriktet

Se statistik öve e-postanvändningen i distriktet

Nu når vi 75 procent av alla medlemmar i distriktet med aktuell information om vad som händer i våra föreningar – antingen direkt från Miriam eller via SPF-appen, som skannar föreningens nyhetssida en gång i timmen.

Vi kan också börja fundera på  om vi inom några år kommer att arbeta helt med digital information direkt till medlemmarna.

Följande föreningar ligger över 85%:

Trosa 91,8%
Marefred-Åker 89,5%
Stallarholmen 88,4%

Det är stor skillnad mellan föreningarna. I jumboligan ligger följande föreningar

Linden 61,0
Nyköping 60,9
Västra Rekarne 55,4
Stigtomta-Vrena 46,7

Här behövs extrainsatser för att kontakta medlemmarna och också intressera dem för att delta i Säker@digitalt för att sätta sig in i vad digitaliseringen innebär. Vi vet att det pågår en stor förändring inom sjukvården, där man skall pröva olika digitala lösningar, eftersom det inte kommer att finnas personal som räcker till när livslängden hos oss äldre ökar.

Se översikten här