Rekrytering 2023

Rekrytering
Ju fler vi är tillsammans....

Rekryteringstävling 2023

Distriktets rekryteringstävling fortsätter under 2023 med samma inriktning som förra året. Antalet nya medlemmar är viktigt och vi kommer även i fortsättningen utse de föreningar som är bäst på att värva nya.
Vi satsar också på att intressera och nå ut till fler yngre seniorer. Alla medlemmar är förstås viktiga, men genom att rekrytera yngre seniorer får vi en naturlig förnyelse i föreningen som är bra och ger energi.
Vi kommer att mäta andelen medlemmar födda 1949 och senare och redovisa det kvartalsvis per förening. De föreningar som har störst andel Yngre seniorer kommer att stå som vinnare i denna kategori.
Antal nya medlemmar och andel yngre medlemmar räknas i % av medlemsantalet. När det gäller nya medlemmar, utgår vi från antalet medlemmar 1 jan 2023

Tävlingen består av två kategorier

• Bäst på att värva nya
  • Störst andel medlemmar födda 1949 och senare

Föreningarna är indelade i tre grupper utifrån medlemsantal.

Grupp 1 (1 - 250 medlemmar)
Baggetorp
Västra Rekarne
Björkvik
Stigtomta-Vrenabygden
Tystbergabygden
Husby-Näshulta
Gullvivan Vingåker

Grupp 2 (251 - 550 medlemmar)
Oppeby-Harg
Stallarholmen
Kafjärden
Kiladalen
Malmabygden
Mariefred-Åker
Flensbygden
Torshälla

Grupp 3 (551 - medlemmar)
Oxelösund
Gnestabygden
Strängnäs
Näckrosen
Linden
Trosa
Nyköping
Eskilstuna

Prissumman
3000 kr till vinnande förening i varje grupp i de två kategorierna.