Månadsmöten

Alla månadsmöten äger rum andra tisdagen i månaden och alltid klockan 13.30 i St Staffans församlingsgård

Alla medlemmar och vänmedlemmar är välkomna till månadsmöten som äger rum andra tisdagen i månaden och alltid klockan 13.30 i St Staffans församlingsgård. Alla månadsmöten har en informationsstund och vi slutar med kaffe och lotterier.

Tisdagen den 13 februari

Cassandra Gustafsson (i samarbete med Sparbanken Skåne) kommer och pratar om kortbedrägerier och vad vi ska se upp med generellt vad gäller säkerhet. Efter detta aktuella ämne blir det årsmöte (se sid 4) och sedan bjuder Sparbanken Skåne oss på fastlagsbullar till kaffet.

Tisdagen den 12 mars

Senilteatern, sju glada damer från Helsingborg som bildade en teatergrupp redan 2012, kommer och underhåller oss med sin Cabaret Livslinjen. Du får bl a träffa Lindansaren med artros i knäna, damen som ska köpa fika och den otrevliga personalen på apoteket. Skrattfest utlovas!

Tisdagen den 9 april

Naturfilmaren Göran Johannesson håller föredrag med bildspel, filmklipp och naturljud om Yellowstone, nationalparken i Klippiga bergen i USA. Det är ett hisnande landskap med varma källor, sprutande gejsrar och ståtliga vattenfall och mängder av vilda djur. Naturen i Yellowstone är, bortsett från små stugbyar, helt opåverkad av människan och är därför ett ekosystem som förblivit oförändrat sen urminnes tider.

Tisdagen den 14 maj

Malin Ösths band underhåller oss med blandade pärlor från Alice Babs, Monica Zetterlunds, Lisa Nilssons m fl repertoarer så vi kan gunga och sjunga med! Bandet består av sex musiker och det kommer att svänga rejält.