Resor

Styrelsen för SPF Seniorerna Kristianstad har vid sitt sammanträde den 23 september 2013 beslutat anta nedanstående bestämmelser gällande resor som anordnas i föreningens regi.

Bestämmelserna är reviderade vid styrelsesammanträde den 7 december 2015.

1. Bokning av våra resor sker hos bokningsansvarig eller via föreningens epostadress spfseniorerna.kristianstad@outlook.com. Bokningsansvarig, sista bokningsdag samt sista betalningsdag anges i anslutning till resans beskrivning. Betalning skall till fullo vara bokförd på föreningens bankgiro 233-3516 senast på angiven sista betalningsdag.

2. Vid eventuell avbeställning tidigare än 14 dagar före avresedatum återbetalas hela det erlagda beloppet.

3. Vid eventuell avbeställning senast 7 dagar före avresedatum återbetalas 50% av det erlagda beloppet.

4. Vid eventuell avbeställning senare än 7 dagar före avresedatum återbetalas ingenting av det erlagda beloppet.

5. Resenär får överlåta sin bokade plats till någon annan medlem i SPF Seniorerna. Överlåtelsen skall godkännas av resans bokningsansvarige.

6. Föreningen reserverar sig för eventuella prisjusteringar utanför föreningens kontroll.

7. Föreningen kan ta emot önskemål om särskilda sittplatser men kan inte garantera att uppfylla dessa önskemål.

8. Om en resa blir inställd på grund av för få anmälningar eller någon annan oförutsedd händelse, skall resenärerna underrättas genom föreningens försorg.

9. Resebeskrivning av resorna med detaljbestämmelser finns redovisade i föreningens årsprogram och på hemsidan under fliken "resor".