SPF Appen

SPF SeniorernaAppen SPF Seniorerna är ett informationsverktyg som består av en app (finns för iOS/Apple och Android), samt en webbportal där man kan hantera den information som visas i appen.

Appen SPF Seniorerna finns för gratis nedladdning från AppStore och Google Play. Tänk på att för att kunna ladda ner appar så behöver du ha ett konto upplagt (Apple ID för iPhone).Har du en iPhone så går du in på Appstore, har du en Androidtelefon går du in på Play butiken.

Allmänt

Appen är byggd så att man ska hitta funktioner så snabbt som möjligt och att de vanligast använda sakerna finns direkt på startsidan.

Nyheter

En av de viktigaste funktionerna med appen är att medlemmen snabbt och enkelt ska kunna få nyhetsinformation till sig. Appens system kollar och hämtar nyheter automatiskt från föreningens hemsida en gång per timme. Om det finns en ny nyhet hämtas den in till appen och en pushnotis skickas ut till alla som har föreningen inställd i appen (och godkänt att man vill ta emot notiser). För att göra det så smidigt som möjligt hämtas nyheter in från Föreningen såväl som Distriktet och Förbundet. På detta sätt kan man som medlem alltid .

Så här ser nedladdningen ut på en iPhone

För att få sk. push-notiser (tex när det kommer en ny nyhet) så måste användaren godkänna push-notiser vid installation av appen (denna inställning kan ändras när man vill). Om man har en iPad eller platta med Android som operativsystem så går det fint att ladda ner SPF Seniorerna även där.

För de som har iPad

– När man söker i Appstore så måste man välja ”iphone-appar” .

För de som har Android-plattor

– Måste vara uppdaterad till Android 5.0 eller senare.

Manual för Iphone

1. Gå till AppStore och klicka

2. Klicka på Sök.

3. Skriv SPF Seniorerna i sökrutan längst upp och klicka på SPF Seniorerna klicka         sedan på Hämta/molnet.

4. Klicka på Öppna

5. Klicka på välj distrikt, och den lilla trekanten, scrolla ner till Skåne. Följ sedan instruktionerna.

6. Välj förening scrolla till Kristianstad och sedan på Välj, nu är det  Klart

Nu har du en app i din telefon med allt som händer i SPFKristianstad på ett och samma ställe, samt även Distriktets och Förbundets nyheter.

Lycka till

Manual för Android

1. Gå till PlayButik och klicka

2. Skriv in SPF Seniorerna i sökrutan längst upp och klicka på Installera.

3. Klicka på Öppna.

4. Klicka på välj distrikt och den lilla trekanten, scrolla ner till Skåne. Följ sedan instruktionerna.

5. Välj förening . Scrolla till Kristianstad sedan på Välj nu är det klart.

Manual för Android

1. Gå till PlayButik och klicka

2. Skriv in SPF Seniorerna i sökrutan längst upp och klicka på Installera.

3. Klicka på Öppna.

4. Klicka på Välj distrikt, och den lilla trekanten, scrolla ner till Skåne. Följ sedan instruktionerna.

5. Välj förening. Scrolla till Kristianstad sedan på Välj nu är det klart.

Nu har du en app i din telefon med allt som händer i SPF Kristianstad på ett och samm ställe, även Distriktets och Förbundets nyheter.

Lycka till