SPF Seniorerna Kristianstad

Vår förening ingår i nationella SPF Seniorerna och i regionala SPF Seniorerna Skånedistriktet. Vi är cirka 265 000 medlemmar i förbundet och cirka 38 000 medlemmar i Skånedistriktet fördelat på cirka 130 föreningar. Lokalt är vi cirka 550 medlemmar i SPF Seniorerna Kristianstad och tillsammans med andra SPF-föreningar i Kristianstad kommun bildar vi SPF Seniorerna Kretsråd Kristianstad. Vi är ett tiotal föreningar inom kommunen och kretsen.

Vår huvuduppgift är att tillvarata, främja och verka för medlemmarnas/seniorernas sociala ch ekonomiska intressen och är därför representerade i kommunala och regionala pensionärsråd och samverkansgrupper. Där deltar vi i behandlingen av frågor angående omsorg, äldreboende, vårdavgifter, färdtjänstfrågor med mera.

Alla medlemmar får ett årsprogram där vi beskriver våra arrangemang för resor, event med olika teman där vi umgås socialt, fysiska aktiviteter och annan verksamhet som kan kategoriseras till "fritidssysselsättning".

Aktiviteterna är också beskrivna på denna hemsida.

OBS Årsmötets innehåll redovisas under fliken aktiviteter.