Bostadsnytt

Senaste nytt om seniorbostäder

Bokningen av Ekstas seniorbostäder med hyresrätt i Åsa Seniorby är klar. 13 av de 19 lägenheterna har bokats av medlemmar frå SPF Seniorerna Åsa, som kvalificerat sig antingen via vår egen bostadskö eller den kommunala bostadskön.

Nästa projekt blir Bovieran Flora med 54 bostadsrätter där våra intresseanmälningar överlämnades till Bovieran vid årsskiftet. Från 2019 skall alla nya intresseanmälningar ske via Bovierans hemsida både för våra medlemmar och andra intresserade 55+ personer. Kontakterna via Bovieran och kommunen har inletts och byggnationen startar när ansvarig mäklare har utsetts och 65% av lägenheterna är bokade. Tidplan är ännu ej klar då den påverkas av kontakterna med kommunen. Följ gärna informationen på Bovierans hemsida där det också finns en blankett för intresseanmälan till Bovieran Åsa.

Mats Nyberg