Vår förening

SPF Seniorerna Stenungsundsbygden.

Vår förening grundades 1982 och har omkring 900 medlemmar. Den är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden intresseorganisation för seniorer.

Som medlem i vår förening tillhör du Sveriges Pensionärsförbund.Du får tidningen Senioren som utkommer med 9 nr per år. Du får rabatt på allt från energi till resor.

SPF:s prioriterade frågor är: äldres ekonomi,hälsa och omsorg,boende, inflytande och rätt att arbeta.

På våra månadsmöten träffas vi förutom i Stenungsund i kommundelarna:Jörlanda, , Ucklum och Ödsmål.Vid dessa träffar får vi information från styrelsen. Vi får lyssna till underhållande artister och dricker kaffe med dopp och har trevligt tillsammans.

Vi har ett stort utbud av kurser och cirklar med aktiviteter som hjälper dig ut till gemenskap. Våra resor lockar många deltagare. Vi har också ett antal friskvårdsaktiviteter, som mattcurling, boule, golf och vandringar där vi förutom fysisk aktivitet också har en givande social samvaro.

Du som har ålderspension kan bli medlem. Det gäller även dig som har avtals- sjuk- eller deltidspension, även om du ej fyllt 65 år. Är du gift eller sambo med en senior är du också välkommen.

Välkommen till vår förening!

Här kan du finna nya vänner. Bli en aktiv senior och må bra!