Valborgshälsning med tips på aktiviteter

Nu har Corona restriktionerna pågått ett bra tag och längtan efter ett normaltillstånd ökar.
Vi tror inte att vi kan starta under våren, men förhoppningsvis till hösten.
Det gäller att försöka aktivera sig under tiden, så här nedan följer några tips.

Folkhälsomyndigheten uppmanar oss att vara ute och röra på oss om vi håller avstånd. Promenader kan vara ett sätt och när snön är borta ökar möjligheterna till aktiviteter ute i naturen.
På SVT play är det varje dag ett gympapass med Sofia. Passet är på 20 minuter med varierande svårighetsgrad. Alla avsnitt sedan starten i början av april finns tillgängliga. Kolla om och när du vill.
På SPF Seniorernas hemsida "www.spfseniorerna.se" finns Information i Coronatider med olika tips om vad man kan göra.
På vår hemsida finns också Seniorpodden med information från Peter Sikström mfl.
Vi i styrelsen håller igång verksamheten på sparlåga, sköter ekonomin och medlemsfrågorna. Som vi informerat om tidigare är alla aktiviteter och möten framskjutna. Om någon ny medlem vill ansluta sig så fungerar det med anmälan via Facebook, hemsidan eller telefon.
Trevlig Valborgshelg!
gm. Nanny Valborg Öryd