test 2

Chr Estberg

Webb redaktör

Så är vår decemberträff överstökad

och vi ser framåt mot Lucia och lussekatter.

Vi var 46 personer anmälda till medlemsmötet i Furuby FH och det blev bara 2 färre pga. snö och snuva. Träffen började med parentation efter den bortgångne medlemmen Jan-Erik Ingwald med en tyst minut och tänt minnesljus. Därefter muntrades stämningen upp med allsång av medlemmarna med Harald vid pianot innan dagens överraskning dök upp - Kjell Gustafsson från Hembygdsförbundet. Han berättade om julens traditioner från förr och varför det är viktigt att inte glömma julgröten på förstubron till tomten på julafton. Därefter drog föreningens motionsansvarig Lena igång julens motionspass till häftigt ackompanjemang understödd av make och ljudtekniker. Efter motionspasset vidtog eftermiddagens gulgröt med tillbehören skinka och ost på vörtbröd och diverse juldricka. Måltiden och träff avslutades med lotteridragning till kaffe med pepparkakor.