Referat Årsmöte 2023

Utskriftsvänlig version

Årsmöte SPF Fyrklövern

Onsdag 22 februari var det dags för årsmöte SPF Fyrklövern. Vi höll till i Gideå Församlingshems fina lokal. Ordförande KG Hägglund hälsade välkommen till ett 40-tal medlemmar som anslutit till mötet. Årsmötet inleddes med parentation för de medlemmar som avlidit under 2022. Fride Gustafsson läste upp namn och ljus tändes. Fride Gustafsson avslutade med finstämd sång och gitarrmusik.
Därefter togs årsmötesförhandlingarna vid som leddes av årsmötesordförande Erik Nordlander.

Revisionsberättelse lästes upp och verksamhetsberättelse föredrog KG Hägglund. Han berättade lite om SPF Fyrklöverns historia och 2022 års olika verksamheter, resor, månadsträffar med bl a föredrag, kolbullar och bowling. Fin gemenskap för våra medlemmar.

Till sist var alla punkter avverkade på dagordningen och på sista punkten stod avtackning. KG Hägglund slutar som ordförande efter flera år och även styrelseledamot Gun Stillman. Båda avtackades med en fin blomma och applåder med ett varmt tack för sina insatser. Till ny ordförande valdes på årsmötet Göta Nilsson. Enligt tradition avslutades årsmötet med kaffe och smarrig semla. Till sist ett Tack till alla som kom.

Den nya styrelsen har följande utseende.
Göta Nilsson                       Ordförande
Ingrid Nordlander               Vice ordförande