Årsmöte SPF Fyrklövern

Ett 40-tal medlemmar kom till församlingshemmet i Gideå när SPF Fyrklövern hade sitt årsmöte i slutet av februari.

Vice ordförande Göta Nilsson hälsade välkommen till mötet. Fride Gustafsson inledde med parentation för de medlemmar som avlidit det senaste året.

Därefter fick vi lite musikalisk underhållning av Fride som spelade gitarr och sjöng  några låtar innan årsmötesförhandlingarna började.

Erik Nordlander valdes som ordförande för årsmötet.

Isidor Sjökvist och Åke Zetterfeldt hade avböjt omval till styrelsen, de avtackades med var sin blomma. Nya ersättare i styrelsen blev Monica Nyström och Eivor Westin. Det blev omval på alla övriga ledamöter.

Gun Stillman redovisade föreningens gedigna program för året. Många spännande aktiviteter att se fram emot.

Det blev ytterligare avtackning med blomma till Jöran Lundberg som under många år varit föreningens pressreferent.  Monica Nyström valdes som ny pressreferent med Ingrid Nordlander som ersättare.

När årsmötesförhandlingarna avslutats serverades kaffe och semlor och tillfälle till en pratstund.

Nästa månadsträff blir i mitten på mars i Husum då vi kommer att få information om det friska åldrandet.

Se bilder från årsmötet, tryck här