Vandring & Kultur till Barcelona och Natursköna Costa Brava 27 Mars – 3 April 2022

Då nu många av restriktionerna kopplade till pandemin tagits bort så kommer också Frejas reseverksamhet igång. Med denna resa provar vi en kombination av lättare fysisk aktivitet och kultur. Vi vandrar i det vackra Costa-Brava-området och tar samtidigt till oss delar av det enorma kulturella utbud som finns där. Att vi då också rör oss i ett fantastiskt vackert landskap gör inte saken sämre. Vi gör det tillsammans med guiden Carmen Rios Sanchez som till vardags leder både vandrings och kulturresor. Carmen pratar flytande svenska, född och uppvuxen i Sverige men numera bosatt i Spanien.

Svårighetsgraden på vandrandet ligger på en nivå motsvarande ett par, tre varv på ett elljusspår i Sundsvallstrakten så det handlar inte om några idrottsliga prestationer. I programmet finns varje vandring beskriven beträffande längd och svårighetsgrad. Observera att vi varje gång har en dag på oss med avbrott för lunch, kanske ett dopp i havet och sevärdheter. Just nu gällande flygtider möjliggör transferbuss från Sundsvall utan övernattning på Arlanda.

I priset ingår:
- Flygresa med Norwegian Air International Stockholm-Barcelona t/r
- En gemensam transfer tur/retur från flygplatsen till hotellet. Svensk guide möter
  upp vid ankomst
- All busstransfer och busstransporter enl. resebeskrivning
- 7 nätter, del i dubbelrum på Hotell Alba Seleqtta**** i Lloret de Mar
- Frukost och middagsbuffé varje dag f o m middag 27/3 t o m frukost 3/4
- Picknick dag 2 samt dag 7
- Lunch i Barcelona, baskiska pintxos med 2 glas vin eller öl, vatten samt kaffe dag 3
- Lunch i den vackra kuststaden Calella de Palafrugell, vin, vatten samt kaffe dag 4
- Lunch i vulkaniska naturparken La Garrotxa, med vin och vatten samt kaffe dag 6
- Svensktalande och rutinerad guide med på alla turer och tillgänglig under hela
  vistelsen
- Turistskatt samt EU-moms
- Resegaranti ställd av Komfort Resor AB.  www.komfortresor.se

I priset ingår ej:
- Lunch dag 5, drycker utöver särskilt angivet, privata utgifter utöver de beskrivna
  ovan
- Om deltagarna så önskar ordnas transferbuss Sundsvall-Arlanda ToR till
  självkostnadspris

Pris: 11.980 kr/person
Enkelrumstillägg: 1.700 kr/person

25 platser, först till kvarn..........

Detaljprogram

Sista anmälningsdag: fredag 10 december 2021

Tänk på:
- Att ha bra ingångna vandringsskor som håller vristen stabil, ta gärna med stavar
- Liten ryggsäck med vattenflaska, solskyddskräm, kamera, badkläder, badhandduk
- Solglasögon, sittunderlag, plåster, regn- och vindskyddtät jacka
- Giltigt pass och europeiska sjukförsäkringskortet (som man gratis får från
  Försäkringskassan)
- Covidpass om detta krävs vid avresan. Laddas gratis ner på www.covidbevis.se
- Viktigt med någorlunda grundkondition och friska höfter och knän då det är
  kuperat landskap och
en del trappor längs kusten men vi njuter av
  vandringen, vi anpassar oss efter gruppen, vi gör
fotostopp, vi tar ett bad, vi
  lunchar i lugn och ro, vi har semester.

Vi reserverar oss för mindre ändringar i programmet/vandringsrutten beroende på väderläge samt om en helgdag/ röd dag infaller under vandringsveckan.

Varje resenär bör ha ordnat försäkringsskydd, t ex gällande hemförsäkring eller via  kontokort där det ingår reseförsäkring.

Tänk på att passet ska vara giltigt minst 6 månader från avresedatum.

Hotell Alba Seleqtta ****
Carrer Sénia del Barral, 46, 17310 Lloret de Mar, Girona, Spanien +34 972 36 46 08

Resegaranti:
Komfort Resor har ställt erforderlig resegaranti till Kammarkollegiet.

Betalningsvillkor:
En anmälningsavgift på SEK 3 000 betalas till Komfort Resor senast 15 dagar efter bekräftad resa. Bekräftelse med faktura kommer att skickas ut av resebyrån med
e-post. Detta belopp avräknas från slutfakturan (slutfaktura skickas med e-post i
början av februari). Slutbetalning 35 dagar före avresa, d v s senast 22 februari 2022.

Reseledare: Björn Mårtensson, som också svarar på alla frågor kring resan.
mail: bjorn.martensson@live.com, mobil: 070-3986282

Bokning av resan görs via anmälningsformuläret.

Fullbokat. Klicka här om du vill sätta upp dig på reservlista.

Mer information om resmålet, utflykter, aktiviteter mm kommer att skickas ut under tiden fram till avresan.

Medlemskap i SPF Freja fordras. Länk till ”Bli medlem”, klicka här

Information om SPF Seniorerna Frejas hantering av dina personuppgifter, klicka här

Varmt välkomna med er anmälan

SPF Seniorerna Freja