Vinresa till Skånska vingårdar 8-13 september 2024

År 2021 gjorde vi en resa till den västra delen av Skåne och besökte där 5 vingårdar. På allmän begäran så följer vi nu upp den resan och ställer kosan mot östra och södra Skåne. Förra gången blev det mycket travande bland vinrankor, cisterner och ekfat så denna gång har vi lagt upp resan lite mer varierat. Arrangör denna gång är vår pålitliga vapendragare Lönns Buss och för innehållet under dagarna på Österlen svarar återigen Carina Olofsson Gavelin på Gavelinwine. Carina är en av Sveriges mest kända experter på ”dryckesområdet”.

Det blir en resa fylld av njutningar som tillfredsställer alla våra sinnen. Vi ska inte bara prova viner utan tid ska även ägnas åt rapsolja, must, öl och snaps och mycket mer. Vi ska besöka slott, borgar och kaffestugor och inte minst njuta av den underbara atmosfären på Österlen. Resan inkluderar i princip allt förutom måltidsdrycker.

I en komfortabel turistbuss förflyttar vi oss i egen takt mellan vinodlingar och andra sevärdheter (bild från 2021 års resa till Skåne).

Resefakta
Avresa 8/9 2024
Reslängd: 6 dagar

I resan ingår:
  - Alla busstransporter enligt program
  - Boende med del i dubbelrum 5 nätter inkl frukost
  - Förmiddagskaffe/smörgås dag 1
  - Bussfika under resan
  - Luncher och middagar enl program
  - Lokalguide två dagar
  - Entréer och provningar enl program
  - Besök i Tyskland inkl broavgifter, färjeavgifter

I resan ingår ej:
  - Måltidsdrycker om inget annat angetts
  - Lunch på utflykten till Tyskland

OBS! Pass erfordras för besöket i Tyskland.

Pris: 13.950:- (tillägg enkelrum: 3.150:-)

Först till kvarn………….. sista anmälningsdag 31 maj

Resegaranti:
Lönns Buss AB har ställt erforderlig resegaranti till Kammarkollegiet. Varje resenär bör ha ordnat försäkringsskydd, till exempel gällande hemförsäkring eller via kontokort där det ingår reseförsäkring.

Betalningsvillkor:
En anmälningsavgift betalas till Lönns Buss efter bekräftad resa. Bekräftelse med faktura kommer att skickas ut av Lönns Buss med E-post. Detta belopp avräknas från slutfakturan.
Slutbetalning 35 dagar före avresa.

Medlemskap i SPF Freja fordras. Länk till ”Bli medlem”, klicka här

Information om SPF Seniorerna Frejas hantering av dina personuppgifter, klicka här

FULLBOKAT!

Anmäl till reservlista här

OBS! Vill du anmäla två personer, till exempel dig själv och din vän, väninna etc och ni vill ha separata fakturor så kom ihåg att meddela reseledaren detta efter att du fått din bokning bekräftad. (Detta är viktigt då fakturering alltid sker till angiven epost adress).

Mer information om resmålet, utflykter, aktiviteter mm kommer att skickas ut under tiden fram till avresan.

Reseledare: Björn Mårtensson, bjorn.martensson@live.com, 070-3986282

Varmt välkomna med er anmälan
Resegruppen i SPF Freja