Årsmöte 2024

SPF Byske/Kågedalen har haft årsmöte på Broselsgården i Byske. Ett 60-tal medlemmar hade hörsammat kallelsen och ordförande Gunnar Wiksten hälsade alla välkomna och förklarade mötet öppnat. Mötet inleddes av en parentation över avlidna medlemmar för år 2023. Byske församling hjälpte till med parentationen och Birgitta Kågström tände ljus för var och en av de avlidna. Sedan började årsmötesförhandlingarna där Leif Wikberg var mötesordförande och Lars-Erik Christoffersson sekreterare.

Vid föregånde årsmöte meddelade ordförande Gunnar Wiksten att han hade för avsikt att avgå, vilket ställde föreningen i ett problematiskt läge, då man skulle sakna ordförande. Problemet har dock fått sin lösning och vi har fått en ny ordförande, nämligen Valter Stenmark, tidigare ordförande i SPF Guldstaden.

Som vår nye ordförande, fick Valter S äran att överlämnade en bukett tulpaner och avtackade våra trotjänare Sören Kågström, Karin Dahlqvist och Gunnar Wiksten, som under många år gjort ett förtjänstfullt arbete i vår styrelse.

Då mötet var klart serverade vår fantastiska festkommitté en god smörgåstårta och sedan såldes lotter med många glada vinnare.

Protokoll fört vid årsmötet 2024 med SPF Byske-Kågedalen.pdf