Årsmöte 2023

SPF Byske/Kågedalen har haft årsmöte i Kusmark församlingshem. Ett 60-tal medlemmar hade hörsammat kallelsen och ordförande Gunnar Wiksten hälsade alla välkomna och förklarade mötet öppnat. Mötet inleddes med parentation av medlemmar som avlidit under året. Lilian Nilsson läste upp namnen och Birgitta Kågström tände ljus för var och en av de avlidna. Vid orgeln/pianot Kjell Nilsson. Sedan började årsmötesförhandlingarna där Leif Wikberg var mötesordförande och Lars-Erik Christoffersson sekreterare. Efter att alla punkter på föredragningslistan klubbats, blev det avtackning av vår fantastiska festkommitté som gör våra sammankomster möjliga och minnesvärda, samt Martin Asplund och Kjell Lundqvist som av hälsoskäl slutar i styrelsen. Medlemmarna uppmanades att komma med förslag på aktiviteter till styrelsen. Då mötet var klart serverades en god smörgåstårta och såldes lotter med många glada vinnare.

Festkommittén bestående av fr. vänster: Ingvar Bohman, Sonja Bohman, Haldis Johansson, Birgitta Kågström, Ethel Lundgren, Eva Enmark och vår ordförande Gunnar Wiksten.

Protokoll fört vid årsmötet 2023 med SPF Seniorerna Byske-Kågedalen.pdf