Välkommen till oss i SPF FRYKSDALEN SUNNE

SPF - FRYKSDALEN SUNNE är en pensionärsförening som bildades 1970 i Sunne. Idag är vi ca 232 medlemmar.

Vi hyr in oss på Allaktivitetshuset lokaler. Ibland är vi i andra lokaler i Sunne kommun.

Vi strävar efter att få det trevligt tillsammans i form av:

• Myskvällar, teaterbesök, gemensamma luncher, ”aftas” kaffe, bridge m m,

• Att fortfarande utveckla våra kunskaper med kurser/träffar i:

• Data, hälsa, språk, pensionstrygghet m m

• Bevakar de äldres intressen i kommunen, bl a genom det kommunala pensionärsrådet KPR

Dessutom får du medlemstidningen SENIOREN med 9 nr per år. Medlemskapet ger också förmånliga försäkringar och rabatter, som du kan läsa om under rubriken Förmåner. Medlemsavgiften är låg och för närvarande betalar du 260 kr/år.
SPF Fryksdalen Sunne har fått beviljat från Växtlust Värmland och Landsbygdsfonden en IT-utbildning Digitala världen för äldre. Nu är det dags att förkovra sig med en IT-utbildning där du kan lära dig mer om Swish, BankID, 1177, SOS och andra tjänster på nätet. I kursen erbjuds att skriva ut dokument, spara bilder och mycket annat som våra medlemmar vill lära sig.
Efter 2 år av restriktioner, har vi nog alla ett stort behov av gemenskap, få mer stimulans och ha trevligt tillsammans. Är du en nybliven pensionär eller en pensionär som vill utvecklas tillsammans med andra, är du varmt välkommen att kontakta oss.

Vi har våra styrelsemöten en gång i månaden och alla protokoll finns att läsa på hemsidan. Träffar och aktiviteter som anordnas under varje månad finns under aktiviteter. Varje månad skriver jag ett "Månadsbrev" där nyheter och annat intressant för dig kommer att finnas.

På styrelsens vägnar

Laurence Autard de Bragard