Hitta på hemsidan

Liten guide för att lättare hitta information på vår hemsida! Det kan se annorlunda ut om du använder Safari, Chrome eller en annan webbläsare.
Om du använder mobilen eller surfplatta kan det också vara lite annorlunda.
Olika slags information finns att hämta, både genom att klicka på själva rubriken i menyn och genom att gå tillbaka och klicka på pilarna/underrubrikerna som ligger under.
Det kan vara lätt att missa pilarna, särskilt om du använder mobilen. Klickar man sig inte vidare, så missar du all mer detaljerad information!

Under Menyn finns följande flikar:
1. Startsidan. Här kan du finna kort information om de senaste uppdateringarna/nyheterna, och om det som kommer närmast i programmet! I den s.k. Karusellen, mitt på sidan, finns ibland information om de kommande, mest aktuella, aktiviteterna.
Därunder finns Senaste Nytt, både från vår egen förening, förbundet och Senioren. Klicka på "Läs mer" för att läsa hela nyheten.
2. Vi går vidare i den övre menyraden. Hitta på hemsidan! Där är du nu.
3. Om föreningen. Under huvudrubriken finns just lite kort information om föreningens verksamhet. På vänster sida hittar du förmåner samt SPF stadgarna.
Trycker du på förmåner, får du fram i mitten av sidan information om de olika förmåner du har från Förbundet och även från Distriktet. Om du trycker på den blåa länken, går du vidare till en annan sida. För att komma tillbaka till föreningens sida, kan du klicka på vänster sida längst upp på pilen

4. Kontakta oss. Du finner kontaktinformation till SPF Fryksdalen Sunne. På vänster sida har du fler val som du kan göra. Vill du veta om vilka som sitter i styrelsen, klickar du Invald styrelsen 2022. Där hittar du också lite om kommunens pensionärsråd, mer detaljerad information om styrelse kontaktpersoner och olika funktionärers uppdrag.
5. Bli medlem. Här kan du läsa vad det innebär att vara medlem i vår förening. Här kan du också lägga ett nytt medlemskap.
6. Aktiviteter. Här finns lite allmän information om våra kommande träffar. Vi lägger ut bilder och ett litet kort referat om aktiviteterna som har nyss varit. Du hittar också vår broschyr för 2022 som du kan ladda ner och skriva ut. Dessa aktiviteter är alltid aktuella. Broschyrens program blir lätt inaktuellt men nyttig information om föreningen finns och kontaktpersoner. Programbladet kan du ladda ner och även skriva ut.
7. Årsmöten. Här kan du läsa allt om våra årsmöten, handlingar, referat, bilder och protokoll.
8. Nyheter. Kanske fungerar inte som det ska ännu. Men kolla bara på rubrikerna! Här finns allt som är nytt och aktuellt. Längst ner på sidan finns siffror. Du kan trycka dig bakåt och se vilka nyheter vi hade under året!
9. Bildgalleri. Här lägger vi många bilder tagna under olika träffar, arrangemang m fl.
10. Styrelsemöten. Här lägger vi enbart datum när styrelsen träffas.
11. Dokument. Här finns alla protokoll för vår förening och även distriktet i kronologisk ordning.

Slutligen - En hemsida blir levande genom att brukas av alla gemensamt och kontinuerligt uppdateras! Hittar du något som inte stämmer på hemsidan, hör av dig till, för närvarande, Bo Gunnarsson.
Om inte webbansvarig, själv kan delta vid någon aktivitet, så är vi mycket tacksamma om ni, alla övriga medlemmar, kan bidra med någon bild och/eller skriftlig formulering om vad ni varit med om!