Filmen Tantleken

SPF Fryksdalen Sunne och Teaterbiografen i Sunne har nöjet att visa filmen Tantleken av Charlotte Berglin

Söndag den 19 november
Kl 14.45 filmen visas kl 15.30
Teater Biografen i Sunne
Pris: 150 kr inkl alkoholfritt bubbel

Handling
När systrarna Jessica och Rebecca börjar närmar sig sextio inleds undersökandet av åldrandet. Vad innebär det egentligen att bli Tant? Det är något som filmaren Charlotte utforskar under de tio år som dokumenteras. Men det är också en film om syskonkonkurrens, om att behandla livet genom lek och bryta de mönster och roller som en gång tilldelats. En allmängiltig, modig och unik film om syskonkärlek, sorg, rivalitet och en stor portion humor. Lite av en käftsmäll mot de rådande förväntningarna i att vara en åldrande kvinna.

Anmälan
Vi bjuder alla pensionärer i Sunne oavsett om du tillhör en pensionärsförening. Anmälning senast måndag den 13 november till Birgitta Emmesjö Johansson. Du kan ringa eller skicka SMS till 070 359 38 40 eller till Yvonne Backman 070 571 20 03
Anmälan är bindande. Namn och om du tillhör en pensionärsförening.

Välkommen till en humoristisk och allvarlig film om att vara en åldrande kvinna!

Vi börjar kl 14.45 och filmen visas kl 15.30

Produktionsår               2023