Medlemmarnas bidrag

Alla medlemmar i SPF Seniorerna Rospiggen är välkomna att skicka in bidrag till denna sida. Det kan vara t.ex. foton, recept eller egna reflexioner. Skicka bidragen i ett mail till webansvarig: akruukka@gmail.com

Senaste nytt från boulen.
2019-04-06

Text och bild: Stig Johansson

Rospiggens boule-verksamhet.
Vi är en grupp bestående av 35 medlemmar som sysslar med spel under nästan hela året. På sommaren är vi mest på vår egen bana som är belägen öster om Frösåkersskolan. Under vinterhalvåret hyr vi in oss i en hall i Öregrund. Vi tränar vårt spel varje onsdagsförmiddag och på torsdagarna deltar vi i ett seriespel med deltagande lag från hela vår kommun. Serien har 8 deltagande lag och spelet börjar i år torsdagen den 2 maj. Då möts först Rospiggens 2 lag i ett lokalderby.

När våren kommer så längtar vi till att spela utomhus under klar himmel och solsken.

Men först så måste vi iordningsställa våra banor efter vintervilan. Detta arbete utförde ett antal mannar torsdagen den 4 april. Arbetet består av att rensa bort ogräs, luckra upp banorna med en s.k harv som dras av två personer. Vidare skall alla banmarkeringar justeras samt våra utemöbler dammas av och rengöras.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Glada måndag har haft avslutning efter sina
träffar med handarbeten och fikastunder på Vuxenskolan i Östhammar.

Vi har varit åtta st damer som tillverkat alster under våren och hösten. Dessa
fina handarbeten är vinster i lotteriet på julfesten i Ekeby.

Som avslutning belönades vi med läcker smörgåstårta och kaka till kaffet.

Bidraget insänt av Ingegerd Ernehult.

Flitiga händer skapar vackra vinster till julfesten!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ett vackert höstfoto som skickats in av Stig Johansson, föreningens kassör. Bilden av trädet är tagen i Uppskedika i oktober 2017.

Vacker solnedgång tagen från Tallparken i Öregrund den 23/7 2018 kl 21.30
av Stig Johansson.