Rapport från Raggarön

Månadsträffen vid Raggarö Hembygdsgård samlade 18 personer som avnjöt en trevlig dag med information om hembygdsföreningen och vandring på stigar.

Dagen inleddes av ordförande Börje Eriksson som hälsade oss välkomna och berättade om hur allt startade och vad föreningen gör. I år firar föreningen 40 år och det har hänt en hel del under de åren. Husen ses över och många sammankomster ordnas, midsommarhelgen är det största evenemanget.
Det senaste projektet är de anlagda vandringsstigarna, där finns mycket att välja på. Fina kartor har tryckts upp som finns tillgängliga.
Vi fikade efter Börjes information och sedan tittade vi på den fina Linbastun intill som är som ett museum med många antikviteter. Den har flyttats till platsen och renoverats varsamt.
Därefter tog vi en promenad till kyrkbåten på en av alla de stigar som finns, några tog en längre vandring på 5 km.

Vi tackar för en mycket trevlig dag. Ett bidrag till föreningen har lämnats av SPF Rospiggen som tack.

image1wz79.png

imagetypu.png