Övriga aktiviteter

Lappteknik (Flitiga Fingrar)
Vi träffas för att ha trevligt och samtidigt göra lite nytta. Vi blandar
lappteknik, stickning m.m. Symaskiner finns.
Ledare: Ingrid Munkfors, tel. 073-227 05 36
Plats: Träffpunkten, Storgatan 11. Start på våren: tisd. 9 januari 2024.
Ingen kostnad

SeniorNet Uppsala
Du, som är över 65 år och vill lära dig mer om användning av mobiltelefon, surfplatta och dator, är välkommen till IT-café på Storgatan 11. Det arrangeras under terminerna måndagar 9.30-11.30 av SeniorNet Uppsala i samarbete med kommunen. Här får du möjlighet att prata med andra seniorer om olika IT-frågor. Föreningens motto är ”Seniorer lär seniorer använda digital teknik”.
SeniorNet Uppsala anordnar också kurser, digitala tematräffar samt månadsmöten med föredrag om aktuella ämnen. För att gå en kurs måste man vara medlem men all annan verksamhet är utan kostnad. Kontakt med SeniorNet Uppsala tas via seniornetuppsala@gmail.com och det finns också information på hemsidan uppsala.seniornet.se