Versamhetsplan 2024

Nedan finner du de mål som årsmötet beslutat att vi som förening ska verka för under år 2024.

Mål 1        Vi-anda

•   Vi vill visa VI-anda i SPF Seniorerna Jernet

•   Komma med nya förslag som bygger upp Vi-anda i föreningen.

•   Utbilda styrelseledamöter samt deltaga i distriktets utbildningar.

•   Försöka få engagerade medlemmar i vår förening.

Mål 2        Rekrytera och behålla medlemmar

•     Vi har en plan för hur vi ska välkomna nya medlemmar. Både de som kommer på våra möten och de som inte kommer.

•  Vi försöker anpassa programinnehållet så det ska passa olika intressegrupper.

•  Vi önskar att medlemmarna blir våra marknadsförare och medverkar till att värva nya medlemmar.

Mål 3      Påverkan och inflytande

•    SPF Seniorerna är en kanal för ökat inflytande i äldrefrågor och arbetar aktivt med påverkan för att göra det bättre för äldre.

•  Vi har ledamöter i det Kommunala rådet för Pensionärer och Funktionsnedsatta (KPF), som bevakar våra intressen.

•   Vi arbetar med boendefrågor.

• Vi frågar medlemmarna på vilka områden de vill att föreningen ska vara med och påverka i kommunen.

Mål 4       Synas och höras

•    Vi arbetar för att hemsidan ska vara aktiv och attraktiv.

•    Vi vill få medlemmarnas önskemål framförda till styrelsen.

•   Vi vill visa och informera om vår verksamhet i föreningen och samhället.

Mål 5      Stimulera till ett aktivt pensionärsliv

•  Vi vill erbjuda attraktiva resor, dels för den egna föreningen, dels i samverkan med andra SPF Seniorerna-föreningar.

• Vi vill erbjuda intressanta träffar, kulturvandringar, boule, bridge och gym  samt stimulera till insatser för den egen hälsan och motion efter intresse.

• Vi vill bidra till att minska det digitala utanförskapet.

Verksamhetsplanen ska revideras regelbundet då föreningens målsättningar förändras.