SPF Seniorerna Jernet Österbybruk

Vi är en förening inom SPF seniorerna, som är en partipolitiskt och religiöst obunden medlemsorganisation för alla som har rätt till pension i Sverige, oavsett ålder.

Vår verksamhetsidé:

SPF Jernet Österbybruk vill bidra till ett bra och aktivt pensionärsliv. Vi vill att våra medlemmar ska ha ett roligt och intressant liv, som främjar hälsa och välbefinnande.

Vi vill:

• främja gemenskap och vi-anda.

• stimulera till hälsofrämjande aktiviteter.

• synas och höras i samhället.

• ha inflytande och påverka samhället.

• motverka det digitala utanförskapet.

Vår verksamhetsbeskrivning:

Vi har månadsmöten, kulturvandringar, boule, bridge, yoga, studieträffar i hantering av smarta telefoner, gymgrupp, motionskort m.m.

Vi anordnar också resor, i första hand tillsammans med övriga SPF-föreningar i kommunen.

Vi har telefonkontakt med medlemmarna med jämna mellanrum och bjuder in till månadsträffarna. Vi har en egen hemsida som uppdateras regelbundet. Vi har även en Facebookgrupp och skickar ut mail och SMS inför vissa aktiviteter.

Vi har ombud i KPR, det kommunala rådet för pensionärer och funktionsnedsatta i Östhammars kommun. Ombuden framför och återrappoterar om viktiga frågor.

Våra aktiviteter sker i samverkan med Vuxenskolan.

Nya medlemmar är varmt välkomna!

Klicka här för att komma till sidan "Bli medlem"

Tillhör du en annan SPF-förening, men vill delta i våra aktiviteter går det bra att bli vänmedlem. Kontakta i så fall föreningen.