Försäkringar

SPF-medlemmar kan teckna liv- och/eller olycksfallsförsäkring i Skandia och har dessutom en gratis mötesförsäkring i Skandia.

Du kan vara med i SPF:s frivilliga gruppliv- och/eller gruppolycksfallsförsäkringar. De försäkringarna gäller automatiskt och premiefritt de tre första månaderna från och med den dag Du som ny medlem registreras i SPF:s centrala register och har lämnat Ditt personnummer.

SPF har en mötesförsäkring hos Skandia. Det är en olycksfallsförsäkring för medlemmar och vänmedlemmar i SPF. Försäkringen gäller alla arrangemang som anordnas av SPF, centralt och lokalt. Försäkringen omfattar olyckor under resor till och från SPF-möten samt under mötena. Vidare ingår även aktiviteter såsom t ex boule, teater, promenader, väntjänst samt under resor som arrangeras av SPF, centralt och lokalt. Sjukförsäkring, avbeställningsskydd eller ersättning för förlorat bagage omfattas inte av mötesförsäkringen.

Mer information om Skandiaförsäkringarna

Skandias försäkringsbroschyr

I försäkringsbolaget If har SPF-medlemmar rabatter på hem, villa, och  fritidshusförsäkring samt på bilförsäkring och hund- och kattförsärking. Se under "Förmåner"!