Dagsresor

”Mat och smakresa i Roslagen”

3 september
Fortsatt utforskning av Stockholm

9 oktober
Västerås

Se information nedan!

”Mat och smakresa i Roslagen”

Vi kommer att göra en spännande resa genom Roslagen och besöka ett antal platser och företag för att smaka, handla och låta oss inspireras. Inriktningen är i denna stund bröd, choklad, bryggeri, kött, ost, lanthandel samt växter (trädgård). Och på köpet får vi en fin naturupplevelse genom landskapet.
Vi kommer också att äta en god lunch på något trevligt ställe.
Pris: 525kr
Samling för avresa sker i Västerhaninge Centrum, Kyrkvägen 7, kl 07.30. Avresa kl 07.45. Hemkomst ca kl. 18.00.
Anmälan till denna resa skall ske senast den 11 mars 2024 till anders.ohlander@outlook.com eller via sms/mobil 070 696 05 28. Först efter bekräftelse (ges oftast direkt vid anmälan) sker inbetalning till föreningens plusgiro 13 62 10-2 senast den 15 mars.

3 september
Fortsatt utforskning av Stockholm med vår fantastiska guide Eva Palmqvist
Vi börjar vår resa genom Sjöstaden mot Kvarnholmen och Nacka.
Vi åker vidare till Barnängen och Tengdahlsgatan (kvarteret Persikan), upp på Fjällgatan, Ersta och den nya tunnelbanestationen Sofia. Sedan tar vi Guldbron till Kungliga Musikhögskolan, Försvarsskolan och vidare genom Djurgårdstaden till Albano och nya Universitetet till Hagastaden.
Vi slutar med konst i och omkring Karolinska sjukhuset.
Vi kommer att stanna vid några ställen under resan för kortare promenader och visningar.
Lunch kommer att serveras på lämplig tid och plats.
Ett mera detaljerat program kommer att distribueras i god tid före resan.
Pris: 600 kr/person
Samling för avresa sker i Västerhaninge Centrum, Kyrkvägen 7, kl 09.30. Avresa kl. 09.45. Hemkomst ca kl. 17.00.
Anmälan till denna resa skall ske senast den 3 augusti 2024 till anders.ohlander@outlook.com eller via sms/mobil 070 696 05 28. Först efter bekräftelse (ges oftast direkt vid anmälan) sker inbetalning till föreningens plusgiro 13 62 10-2 senast 16 augusti.

9 oktober
Vi gör en bussguidning i Västerås med omnejd och gör ett antal stopp för olika upplevelser. Då inte allt just nu är riktigt färdigt vill vi säga att det kan handla om besök i Domkyrkan, Konstmuseet, Djäknebergets utsikt över Mälaren och staden, Anundshög, promenad i trästaden samt många sevärdheter i övrigt i centrala stadsdelen.
Vi har anlitat en professionell guide som följer oss hela dagen och vi kommer som vanligt att äta på någon trevlig restaurang.
Mer om resan kommer du att kunna läsa i augustinumret av Runskriften.
Pris 600 kr/person
Anmälan till denna resa skall ske senast den 8 september till anders.ohlander@ outlook.com eller via sms/mobil 070 696 05 28. Först efter bekräftelse (ges oftast di- rekt vid anmälan) sker inbetalning till föreningens plusgiro 13 62 10-2 senast den 15 september.

Genomförda dagsresor 2024
6 mars Nyköping