Vinprovning

Det var ett stort intresse för vinprovning med vår provningsledare Ulf Lundström. För att alla som ville skulle få möjlighet att delta genomfördes tre vinprovningar enligt samma koncept. Ulf gav en introduktion om vintillverkning av såväl rött som vitt vin. De stora vinländerna av idag presenterades likväl som de vanligaste druvsorterna. Det är spännande hur vi upplever vin och vilka ord vi använder för att beskriva dess utseende, doft, arom, smak och helhet. Fyra röda viner framställda ur olika druvsorter avsmakades.
Efter provningen intogs en god måltid.
Det gavs då tillfälle att prova hur väl de olika vinerna passade i kombination med maten. Här finns inga rätt eller fel – smakupplevelser är synnerligen individuella!
Inför sommaren kommer Ulf att hålla två identiska provningar av vita viner.
Vi bjuder in till fredagen den 5 april kl.17.00 respektive fredagen den 12 april kl.17.00 i villan.

Det blir en introduktion till vinerna, en provning av fyra vita viner och någonting att äta.
Antal deltagare är begränsat till 16.
Priset är 350 kr per person.
Anmälan till båda provningarna görs från och med fredagen den 15 mars till och med fredagen den 22 mars till Kersti Hansell på adressen kerstihansell@gmail.com eller telefon 070 660 80 01. I första hand mail, i andra hand SMS och i tredje hand telefon.
Du får en bekräftelse på din anmälan. Observera att anmälan är bindande.
Betalning görs först efter bekräftelse på föreningens plusgiro 13 62 10-2 alternativt på föreningens swish: 123 537 05 80
Välkommen hälsar Ulf och Kersti