Resor/Besök

Resegruppens planer inför 2024

Resegruppen, som anordnar våra resor, består av Margareta Nyström och Bernt Österman. Ta gärna kontakt med någon av oss om du är intresserad av att ingå i gruppen.

De resor och utflykter som resegruppen arrangerade under 2023 lockade i genomsnitt ett 30-tal deltagare och vår ambition för i år är att få samma goda gensvar på de aktiviteter vi kommer att erbjuda. Vi försöker variera både resmål, längd på utflykterna och prisnivån så att alla ska kunna hitta något som lockar.  När vi inte får tillräckligt stort gensvar för att ekonomin ska gå ihop så söker vi samarbete med SPF-föreningar i närheten. Så det gäller att vara på alerten med sin anmälan!

Redan nu finns några aktiviteter på hemsidan och fler kommer successivt att läggas ut. 20 februari besöker vi Tingsrätten för att lära oss mer om hur en rättegång går till. Där får vi ta del av tre mål med olika karaktär. 21 mars planerar vi att åka till Tumba sedeltrycksmuseum kombinerat med ett besök på World Classics Museum, som har en gigantisk samling av gamla amerikanska bilar. I slutet på april har vi ”Vita Hästen” på Folkoperan i Stockholm och i maj väntar en båtresa på Göta Kanal och i Sankt Annas skärgård. Och däremellan kanske det blir en Gökotta! Hösten inleds i september med en 7-dagars resa till Irland, som presenteras närmare på hemsidan redan nu. Vi har flera bollar i luften inför hösten, men vi tar gärna emot tips om trevliga utflyktsmål!

Mötesförsäkring
Samtliga medlemmar omfattas av SPF Seniorernas mötesförsäkring vid olycksfall i samband med aktiviteter anordnade av förening, distrikt eller förbund. Mötesförsäkringen gäller även vid oavlönat arbete som utförs på uppdrag av SPF Seniorerna. Mötesförsäkringen betalas av förbundet och behöver inte tecknas av den enskilde medlemmen utan ingår i medlemsavgiften.

Läs mer om mötesförsäkringen.

Olycksfallsanmälan mötesförsäkring (pdf)