Kallfors Golf 28 juli 2022

Torsdagen den 28 augusti hölls tävlingen på Kallfors Golf där deltagande möttes av en bana med härliga fairways och toppenfina greener av hög kvalitet. Det var en fröjd att putta på de nyanlagda greenerna. Hoppas att alla tävlanden tänker på att laga sina nedslagsmärken eller om man inte hittar sitt eget lagar två andras.

I Damklassen segrade Ylva Lindqvist på utmärkta 69 slag netto, dvs 3 under par (-3), tätt följt av en annan Ylwa (Djärf-Runing) som med -2 placerade sig på andra plats. Med samma antal slag netto, men med högre hcp, kom Anita Brattlöf på tredje plats.

I Herrklassen segrade Leif Höjvall på suveräna 67 slag netto (-5). På andra plats placerade sig Bengt Johansson på 69 slag netto (-3). Mats Wincent kom med sina 70 slag netto (-2) på tredje plats.
Ett stort grattis till ovannämnda spelare.

Order of Merit

Efter denna fjärde omgång av SPF Nykvarn Golf Tournament har Bengt Johansson tagit över första platsen med 34 poäng medan Leif Höjvall, med dagens omgång, har klättrat upp på andra plats med 31 poäng. På tredje plats finner vi Jan Hadelin på 26 poäng.
Komplett resultatlista har skickats ut separat.

Den 5.e omgången äger rum den 22 augusti på Solbacka Golfklubb (f.d. Grytsberg). Denna anläggning har fr.o.m. denna säsong fått dels nytt klubbhus, dels ny bansträckning.