Januari 2024

Ordföranden har ordet!

God fortsättning på det nya året. Det är min förhoppning att detta verksamhetsår 2024 skall bli minst lika bra som det föregående. Apropå det föregående så har ledarna för föreningens olika aktiviteter lämnat in sina verksamhetsberättelser. Dessa håller nu styrelsen på med att sammanställa för presentation på vårt årsmöte som äger rum måndagen den 12 februari. Gör gärna en anteckning i kalendern om detta viktiga datum. Samtidigt håller styrelsen på med att fundera kring verksamhets-planen för 2024.

I detta sammanhang vill jag å styrelsens vägnar redan nu tacka för alla värdefulla synpunkter som man gett uttryck för vid såväl ”Funktionärsresan” den 23 augusti som på Framtidskonferensen den 30 oktober, båda förlagda i Smedsbyggets lokaler. Dessa båda genomgångar med både förtroendevalda/ledare/kontaktpersoner i föreningen kommer till stor del påverka vad vi vill åstadkomma under 2024.

Vi vill också flagga för att det blir en del förändringar då vi, liksom andra föreningar, har att ta hänsyn till det ekonomiska läget i Sverige. Förbundet (SPF) fick t. ex. inte igenom sitt förslag på kongressen i juni 2023 med höjning av årsavgiften 2025 med kr 50:- (beslut: kr 30:-) vilket har medfört en del neddragningar av verksamheten liksom besparingar av olika de slag som t.ex. att flytta kansliet och verka i samma lokaler som Stockholms Distrikt. Vi kommer heller inte undan, men vår målsättning skall alltid vara att sätta verksamheten för våra medlemmar högst. Engagemanget och de frivilliga insatserna som finns i vår förening är guld värt. Det är min förhoppning att detta fortsätter.

Björn Janhagen, Ordförande
Gemenskap, trivsel och engagemang