Månadsträffen 15 jan 2024

Först ut att underhålla oss SPF:are på januari Månadsträff var ingen mindre än Olle Eilestam, känd som tolkare av Charlie Normans musik, men också ett bekant ansikte på Viking Lines kryssningsfartyg.

Redan som liten var Olle förtjust i hans musik vilket hans pappa hade förstått som enträget tjatade på Charlie att få låta sonen ta musiklektioner hos honom. Familjen var granne med Charlie Norman.
Nåväl, efter mycket tjat fick Olle pianolektioner hos Charlie och det blev hela tjugo år som Olle fick nöjet att lära sig en hel del av Charlies musik och i synnerhet boogie woogie.
Mellan låtarna berättade Olle bl.a. om när han ett par veckor en het julimånad satt och tragglade för att lära sig Charlie Normans version av Edward Griegs ”Dance Anitra” den som blev ”Anitras Dance Boogie”. Som Olle gjorde det! Helt fantastiskt!

Publiken fick önska låtar och det blev många under eftermiddagen. Bl.a sjöng och spelade han ”Säkkijärven Polkka” till allas förtjusning. Naturligtvis blev det ett extra nummer ”As Time Goes By” innan Singelgruppen serverade kaffe med välsmakande smörgås.

Efter en liten paus var det så dags för Mathias Larsson Carlander att presentera och berätta om Nykvarns Innebandyförening NIBF. Vi fick veta både hur många som är engagerade i föreningen och hur man organiserat sig för att kunna verka både i elitserien som i distriktets tävlingar, främst då ungdomar/juniorer samt vägen till elitserien. Med 558 aktiva (flickor/damer och pojkar/herrar), 119 ledare och 2000 sammankomster visar på ett stort engagemang i NIBF.

I och med tillblivelsen av den nya idrottsanläggningen Furuborg är man väldigt stolt att kunna hälsa motståndarlagen välkomna till en modern arena med ändamålsenliga lokaler för både press, radio och tv-folk. Furuborg och Nykvarns Innebandyförening har verkligen satt Nykvarn på kartan. Sedan har man en egen nykomponerad kampsång ”VI E NYK NYKVARN” och finns att lyssna på Spotify.

Som grädde på moset bjöd Mathias oss SPF:are på 100 st fribiljetter till hemmamatchen söndagen den 11 februari kl. 17.00. Motståndare: Thorengruppen SK.
Anmäl Dig senast den 4 februari till följande mejladress: nykvarn@spfseniorerna.se. Först till kvarn!

Månadsträffen avslutades i och med att Ulf Nyström presenterade dagens vinlotteri, där vinerna denna gång kommer från Portugal.

För er som vill se mer bilder och höra musiken från träffen så har jag redigerat ihop en liten YouTube-video, som du hittar här.

Björn Janhagen
Ordförande
Ps. Den för många emotsedda presentationen av SFPs nya app fick tyvärr strykas av tidsskäl. Men vi lovar att återkomma så snabbt som möjligt. Ds