KPR/RPR

Information om KPR och RPR

Kommunala Pensionärsrådet, KPR

Kommunala pensionärsrådet är organisatoriskt knutet till kommunstyrelsen.

Det är ett organ för överläggningar, samråd och ömsesidig information mellan företrädare för pensionärsorganisationerna och kommunens styrelse och nämnder.

KPR arbetar aktivt för förändringar och förbättringar i den kommunala verksamheten beträffande pensionärer.

KPR lämnar förslag på lämpliga anpassningar av det servisutbud som berör äldres möjligheter till en god livskvalité.

Länk till KPR:s hemsida

Regionala Pensionärsrådet, RPR

Regionala pensionärsrådet är organisatoriskt knutet till Regionen Sörmland.

Rådet fungerar som en referensorganisation mellan pensionärsföreningarna och regionstyrelsen.

Pensionärsföreningarna har där möjligheter att framföra synpunkter, förändringar, önskemål samt ställa frågor som berör pensionärer.

Länk till RPR:s hemsida

Har ni frågor eller funderingar beträffande KPR / RPR så kan kanske Arlette hjälpa dig.

Arlette önskar närmare kontakt med ER medlemmar angående det som är bra och det som är mindre bra.

Arlette Törnblom

arlette@tornblom.se