Vårhälsning 2022

Vår och sommar i sikte !

Kanske svårt att tänka så i början av mars, men ljusare och varmare tider kommer säkert och det ser vi alla fram emot.

På grund av pandemin har många föreningar drabbats av minskat medlemsantal, så även vår förening, fast inte i så stor utsträckning som flera andra. För tillfället har vi ca. 270 medlemmar vilket vi är glada för. Totalt i Sverige är vi ca 250.000 medlemmar.

Trots alla restriktioner i början av året har vi i vår förening ändå kunnat genomföra några olika program och arrangemang. Utomhus har vi kunnat träffas för att minska ensamheten och isoleringen. Vi måste tro och hoppas på att en återgång till det liv som vi är vana vid och som vi kallar normalt, ska bli verklighet igen.

I styrelsen gör vi vårt bästa för att komma igång igen med program och aktiviteter som tilltalar alla. Bokcirkel, canasta och kulturvandringar pågår, se programblad.

Vidare finns för er som har lust och möjlighet, att spela bowling, boule eller golf och till hälsomagasinet kan ni anmäla er till cirkelträning. Det finns säkert någonting för just dig,     det är aldrig för sent att aktivera sig.

Vi hoppas också få igång flera inomhus- och utomhus aktiviteter i vår. Vi har diskuterat nya cirklar i släktforskning, landskapsstudier, it-cafe, bridge/priffe eller dylikt.  För att komma igång med någon aktivitet behövs ledare och ansvariga.  Om någon av er känner för detta,   hör av er till någon i styrelsen. Vi har också pratat om att öppna ”Hörnan” för de som bara önskar träffas över en fika, för att bryta ensamheten.

Ja, listan kan göras lång och det krävs engagemang från oss i styrelsen, men vi lovar att göra vårt bästa för er i föreningen.

Som framgår av vårt program så kommer Kent och Kerstin att underhålla oss vid vårt kommande årsmöte den 21 mars kl 14.00 på Folkets hus i Svalöv.

Vårens program är nu klart fram tom juni. Det kommer ut inom kort.

Alla är varmt välkomna till våra arrangemang och aktiviteter.

Anmäl dig gärna i god tid så att du säkert får en plats. Maxantal 60 personer gäller på Hörnan.

Svalöv i mars 2022

Claes-Göran Skogh