Hösthälsning

Hösthälsning                                                                                      2021-09-30

Hösten är i antågande och äntligen kan vi skönja ett slut på coronapandemin. De flesta av oss är vaccinerade, så vi kan börja leva ett någorlunda normalt liv igen. Flera av oss kan också snart få sin tredje spruta och då känns det ännu tryggare att träffas och umgås.De få som trots allt valt att inte ta sina vaccinationssprutor uppmanas att använda munskydd vid våra träffar.

Vi har trots frisläppandet av alla restriktioner valt att tillsvidare begränsa antalet vid våra träffar till 50 personer.

Som ni säkert konstaterat har vi i vår haft ett ytterst begränsat utbud av aktiviteter, möjligheten att träffas inomhus har varit utesluten. Vissa utomhusaktiviteter har vi kunnat genomföra bl.a. boule, golf  och kulturvandringar.
Målsättningen inom föreningen är att bedriva ett allsidigt urval av aktiviteter, föredrag och arrangemang som tilltalar alla i föreningen. Normalt träffas vi fysiskt för styrelsemöte en gång per månad, dock har inte detta varit möjligt förrän nu efter sommaren. Istället har vi haft digitala möte.

Tidigt under sensommaren beslöt vi att lägga upp ett fylligt program under hösten, vi räknade med att pandemin skulle klinga av och vi kunde träffas igen.
Under rubriken ”Program” ser ni utförligt vårt innehåll under hösten. Det innehåller bl.a. en Romprovning på Folkets Hus den 26 nov.

Hjärtligt välkomna till samtliga våra programpunkter.

För aktiviteter under hösten se under rubriken ”Aktiviteter” som visar alla startade fritidsaktiviteter för närvarande. Vi hoppas att kunna starta upp Priffe och Bridge som planerat, svårigheten är att få tag i ledare. En stor eloge till alla våra duktiga ledare och aktivitetsansvariga som ansvarar för nuvarande aktiviteter.

För Er som är sugna på att komma igång med något konditionskrävande eller annan fysisk aktivitet i höst finns möjlighet att anmäla er till Yoga via Laila Jönsson ostlai@live.se eller till Hälsomagasinet som startat upp motionsprogram för kroppen.

Med förhoppning om att vi syns och hörs till hösten

Claes-Göran Skogh
Ordförande

Ps.Vi håller er underrättade om nya direktiv kommer från Folkhälsomyndighet och Regering.