Så hanterar vi dina personuppgifter

Sedan 25 maj 2018 gäller i hela EU en ny förordning till förstärkt skydd för personuppgifter "GDPR General Data Preotection Regulation".

SPF Seniorerna i Ängelholm hanterar ett register för våra medlemmar. I detta register finns medlemmens kontaktuppgifter som namn, postadress, telefonnummer och e-mail samt personnummer och om medlemsavgiften är betald. Om medlemmen avgått från föreningen försvinner dessa data.

Vi för också förteckning över personer som anmält sig till våra resor, sammankomster och aktiviteter. Dessa listor finns i pärmar i vår lokal och hos aktivitetsledaren och makuleras efter avslutat arrangemang.

Inom föreningen har endast styrelsen och av styrelsen utsedda personer tillgång till dessa förteckningar. Utomstående får alrig ta del av dem.

Önskemål eller frågor förande registerhållningen kan framföras till vår epost spf@ektv eller till ordförande Owe Johanssohn owe.j@telia.com.