Månadsmöte 21 februari 2024

Högklassig musikunderhållning

Musikunderhållning av allra högsta klass bjöds det på när Angelica Alm på onsdagen gästade SPF:s Skurups månadsmöte i Folkets park.

Angelica är känd från TV:s ”Så ska det låta” och med sin medryckande sång till eget pianoackompanjemang behärskar hon det mesta inom musiken. Det blev Evert Taube, Anita Lindblom, Alice Babs, Ray Charles, Frank Sinatra och mycket mer. Publiken sjöng gärna med och fick också önska egna sånger. ”Ett musikaliskt lyckopiller” kallades showen och det stämde verkligen.

Det var helt fullsatt - 184 personer – runt kaffeborden när ordföranden Ewa Larsson hälsade välkommen. Ledarna informerade om resor och andra aktiviteter i föreningen.

Från KPR (kommunala pensionärsrådet) kom Bert Möllebäck och Yvonne Nilsson. De berättade hur det fungerar inom äldrevården i Skurups kommun och vilka möjligheter rådet har att påverka. Och nog verkar det behövas. Samtliga tre pensionärsföreningar är representerade i KPR och träffar kommunföreträdare med jämna mellanrum.

Som vanligt medverkade SPF:s egen kör ”Sånglusten” med vacker sång. Och besökarna trivdes och hade trevligt tillsammans.

Text/Bild: Ingemar Johansson/Kent Björck