Åresmöte 24 jan. 2024

NY ORDFÖRANDE I SPF SKURUP

Det blev skifte på ordförandeposten när SPF Skurup höll välbesökt årsmöte i Folkets Park. Med ålderns rätt överlämnade Kjell Bengtsson klubban till efterträdaren Eva Larsson.Kjell hyllades för sina mångåriga insatser med en röd ros och presentkort. I sitt tacktal berättade han att han kom med i föreningen 2009 och att han trivts mycket bra hela tiden, framför allt med den fina gemenskapen och så har vi en fantastisk styrelse där alla är delaktiga i allting, sade han

Kjell lovade att fortsätta hålla kontakten med både styrelse och medlemmar och hjälpa till där han kan. Något som Eva Larsson tackade för.Det känns speciellt att ta över efter Kjell. Tack för förtroendet, sade hon.

Även kassören Anne-Marie Karlsson och IT-ansvarige Kent Björck avgick ur styrelsen och tackades med ros och presentkort. Det fick också Bengt-Olof ”Pigge” Andersson som lämnade sitt uppdrag i föreningen.

Före förhandlingarna hölls en vacker parentation över under året avlidna medlemmar, med ljuständning, diktläsning och sång.

För sången svarade egna kören Sånglusten som också stod för dagens underhållning på sedvanligt uppskattat sätt. Årsmötet hölls som månadsmöte och man hann även med information om olika aktiviteter. Och förstås trivsam gemenskap runt kaffeborden.

Den nyvalda styrelsen presenterades och i den ingår: Eva Larsson, Jan Andersson, Ingegerd Fahlén, Eva Andersson, Joanna Wirén, Yvonne Johansson, Eva-Kerstin Lindberg, Hans-Inge Persson, Hans Carlsson, Ingemar Johansson. Ersättare Ingrid Book.

Protokoll Årsmöte SPF 20240124.pdf

2. Resultat o Balansräkning 2023..pdf