Månadsmöte 16 aug 2023.

Många på SPF Skurups första möte i höst

Uppemot 140 medlemmar kunde SPF Skurups ordförande Kjell Bengtsson hälsa välkomna när det var dags för höstens första månadsmöte i Folkets Park.

Inbjuden var barnmorskan och sexologen Helena Cewers, bland annat känd från TV-programmet ”Gift vid första ögonkastet”. Hon berättade om ”Lust i mogen ålder” på ett personligt, informativt och humoristiskt sätt. Något som uppskattades av de närvarande. Att prata om sex och samlevnad är kanske annars inte så vanligt på äldre dar.

Först ut med information på mötet var Skurups Sparbank och Fastighetsbyrån som berättade om läget på bostadsmarknaden i Skurup och vad man ska tänka på vid bostadsbyte, vilket ju kan vara aktuellt för åtskilliga pensionärer.

Ledaren för SPF:s trafikgrupp, Evert Andersson, upplyste om bestämmelserna för parkeringstillstånd. Det slarvas en del när det gäller parkering på platser avsedda för funktionshindrade och han hoppades det skulle blir bättre.

Föreningens egen kör, ”Sånglusten”, medverkade med sommarvisor. Ledarna informerade om resor och andra aktiviteter. Och så gavs det information om förändringar som väntar i Folkets Park.

Det fanns också möjlighet att skriva på protestlistor mot Skurups kommuns planer på att ändra sin logotype, att Nils Holgersson skulle försvinna från den.

Att många var glada att månadsmötena är i gång igen efter sommaruppehållet märktes på det livliga umgänget och pratet kring kaffeborden.

Ingemar

Tyvärr så blev inga foto tagna, så är där någon som tog foto, vänligen skicka dom till Kent Björck bjorckkent@gmail.com