Månadsmöte 20 september 2023.

STORT INTRESSE FÖR MODEVISNING
Nu vet medlemmarna i SPF Skurup hur de ska gå klädda i höst. Eller i alla fall de som var med vid onsdagens modevisning i Folkets park.

Och det var många. Det var helt fullsatt – man fick till och med sätta in några extra bord – när vice ordföranden Eva Larsson hälsade välkommen.

Intresset var stort bland de närvarande. Det var mode, kläder för utomhusbruk och sport som visades upp av SPF:s egna mannekänger, som skötte uppdraget med den äran.

Plaggen kom från Family House och Action o Trend och presenterades sakkunnigt av deras respektive representanter, Helen och Josefine.

Först visades kreationerna från scenen och sedan gick mannekängerna runt bland kaffeborden. Där många ville känna på och veta mer om det nyaste. Det delades också ut rabattkuponger till alla som kommit.

Så gott som hela månadsmötet ägnades åt modevisningen. Men det hanns också med att hälsa nya medlemmar välkomna och lite information. Och förstås som vanligt vacker och medryckande sång av egna kören ”Sånglusten”.