Månadsmöte 19 april 2023.

SPF vill ha kvar polisen i Skurup
Polisstationen och polisen i Skurup behövs och måste få vara kvar. Det var samtliga närvarande rörande överens om när SPF Skurup höll sitt sista månadsmöte för våren.
Som vanligt var det välfyllt vid kaffeborden i Folkets park när ordföranden Kjell Bengtsson hälsade välkommen. Det var också han som hört talas om att den nuvarande polisstationen vid Svantorget skulle försvinna. Något som inte accepteras av SPF-medlemmarna. Så gott som alla skrev på de protestlistor som cirkulerade runt borden.
Mötet inleddes som vanligt med skönsång av egna kören ”Sånglusten”. Därefter informerade företrädare för Skurups Optik om sin verksamhet. Och fick svara på en hel del frågor, bland annat om rinnande ögon och ”gula fläcken”. Butiken bidrog också med ett uppskattat lotteri. Ledarna berättade om vad som är på gång i föreningen, resor och andra aktiviteter. I KPR (kommunala pensionärsrådet) hade parkeringsproblemet vid SPF:s lokal på Fiskaregatan tagits upp. Men utan någon lösning från Skurups kommuns sida. Diskussionerna fortsätter.
Efter kaffepausen underhöll musikern Bosse Wickström med dragspel och sång. Och ett musikquiz som verkligen fick åhörarna med på noterna. Det var låtar som kändes igen av de flesta. Inte minst av medlemmarna i ”Sånglusten” som gärna stämde in i sångerna.
Efter en trivsam eftermiddag var det nöjda och glada SPF-are som begav sig hemåt i vårsolen.