Månadsmöte 18/10-18

• Cathrine Nyander Familjens Jurist
  • Här är vi..
  • Cathrine Nyander
  • Många var intresserade!
  • Roland Johansson med ny skylt?
  • Per-Arne!
  • Cecilia rensade!
  • Cathrine Nyander Familjens Jurist
  • Här är vi..
  • Cathrine Nyander
  • Många var intresserade!
  • Roland Johansson med ny skylt?
  • Per-Arne!
  • Cecilia rensade!

Cathrine Nyander från juristhuset Familjens Jurist drog nästan fullt hus när 93 medlemmar kom för att lyssna på henne!
Vi fick massor av tips om framtidsfullmakter. Framförallt lärde vi oss att vi behöver hjälp av en expert, och Cathrine är en riktig sådan!
Vi fick också ett medlemserbjudande av henne i form av kostadsfri livsbesiktning.
Denna värdecheck finns i en info-folder som delades ut under mötet och även kommer att finnas på vårt månadsmöte den 15/11.
Det är inte bara vi själva, utan kanske framförallt våra barn som behöver se över sin situation och göra en framtidsfullmakt, fick vi veta! Väldigt många frågor, tankar och goda råd fick vi denna givande föreläsning!

Vår egen trafikpolis, Roland Johansson, berättade om en ny sorts övergångsställen för cyklister och många klurigheter i trafiken.
Per-Arne från Starbussar hade en rolig och inspirerande stund med många reseminnen och idéer om kommande utflykter.

Det blev också en genomgång av vår hemsida innan kaffet och gofikan, samt lotterierna som sedvanlig avslutning. Där slog Cecilia Strand till med ett äkta hat-tric genom att ta alla 3 vinsterna på en av ringarna!

Även utan lotterivinst hade vi en lång och trevlig eftermiddag. -eller hur?