Återblick ifrån Kroatien juni 2022

Härlig återblick från Kroatien resan 2022 - som Lena Hahne delade med sig till oss, tack.

• Kroatien 2022
  • Kroatien resan 2022

Äntligen blev SPF:s Kroatienresa av efter 3 års väntan. 35 glada pensionärer åkte buss till Kastrup och flög därifrån till Zagreb, där mötte vi en lokal guide som visade oss en fin stad, med många berömda byggnader. Det var stekande hett, men innan vi checkade in på vårt hotell för en god gemensam middag, satte vi oss i skuggan och tog en välförtjänt kall dryck.

Dagen efter åkte vi till Plitvice Nationalpark med 16 sjöar och många vackra vattenfall det blev en fantastisk promenad på ca 3 tim och en svalkande båttur innan vi åkte bussen in till Split. Även på detta hotell åt vi en god gemensam middag.

Efter frukost tog vi oss till ön Trogir där fick vi en guidad tur och sedan hade vi en eftermiddag för oss själva i Split där några tog sig till den gamla staden som var väldigt charmig med trånga gränder o kullerstensgator. Kvällen spenderade vi på en lokal fiskrestaurang med lite goda men annorlunda rätter.

Dag fyra: äntligen incheckning på resans höjdpunkt, båten Antonela som kryssade med oss längst den Dalmatiska kusten, men först en god 3 rätters ombord, sedan till ön Hvar där  promenerade vi runt lite och åt oss mätta innan vi gick ombord igen. Dagen efter åkte vi till ön Brac där vi tog oss ett välförtjänt dopp i havet från båten. Underbar upplevelse och vilket vatten. Solstolarna på däck var välbesökta hela tiden liksom baren. På kvällen var det Captens Dinner med god mat och dryck igen. Efter frukost dag 6 checkade vi ut och tog vår buss till flygplatsen i Split. Som ni läser var det en helt fantastisk resa, vi fick uppleva mycket, äta och dricka gott och ha jättetrevligt tillsammans med Lotta. Tack goa Lotta för denna resan❤️