Årsmöte 2023

Referat från årsmötet 22 februari 2023.

Årsmötet inleddes med parentation över de medlemmar som avlidit under 2022. Dieter Lebeck läste upp namnen, tände ljus och det hölls en tyst minut till de avlidnas minne.

Kallelse och dagordning godkändes. Till ordförande att leda årsmötet valdes Skånedistriktets ordförande Knut Sigander och till sekreterare att föra dagens protokoll valdes Karin Mårtensson.

All dokumentation inför årsmötet hade delats ut, godkändes och lades till handlingarna, varefter revisorer och medlemmar tillstyrkte styrelsen och räkenskapsförare ansvarsfrihet för det gångna verksamhetsåret. Samtliga styrelseledamöter jämte revisorer och suppleant ställde upp för omval.
Då föreningens valberedning hittills bestått av en enda person - som avsagt sig omval - och ingen ny valberedning kunnat utses, resulterar detta i tre vakanser. Föreslogs att styrelsen skall agera som valberedning och utse/föreslå ledamöter till denna, vilket godkändes.

Avtackning av valberedningens sammankallande Vreni Renhorn kommer att ske vid ett senare tillfälle, då hon ej var närvarande vid årsmötet.
Resegruppen informerade om nästkommande utflykt den 16 mars till Madame Marzipan och teckningslista cirkulerades. Vidare informerades om en resa till Skagen 4-6 september tillsammans med SPF Ystad. Hänvisades till SPF Ystads hemsida för närmare information.

Ordförande Knut Sigander avslutade årsmötet och avtackades med en flaska vin av föreningens ordförande Maud Undrén. Informerades om en nödvändig ändring av tiden för våra Trivselträffar från dagtid kl 14.30 till kvällstid kl 17.00 fr.o.m. nästa möte den 22 mars och alla hälsades välkomna till denna träff!

Meddelande kommer att finnas på vår hemsida samt genom annons i Trelleborgs Allehanda!