Om föreningen

SPF Seniorerna Kontinentens Tröskel Trelleborg är en av de sydligaste SPF- föreningarna i landet med 300 medlemmar.

Vi träffas en gång i månaden, vanligtvis fjärde onsdagen i månaden, för ett kort möte om aktuella frågor och ett program med någon underhållare. Se vår programsida för den aktuella säsongen! Naturligtvis blir det även tid att umgås med nya såväl som tidigare vänner vid en stunds avkoppling med servering av en smörgås, kaffe och kaka. Du är välkommen i gemenskapen!

En annan trevlig del i vår verksamhet är utflykter till nära såväl som mera avlägsna bussresemål, halvdagsutflykter och tvådagarsturer, med intressanta och trevliga studiebesök. Av reseprogrammet framgår vad som är på gång denna säsong.

Vår förening bildades för 37 år sedan och ingår i Sveriges Pensionärsförbund / SPF Seniorerna. En riksorganisation med cirka 265 000 medlemmar i 800 olika föreningar runt om i landet. Det är viktigt att vara med och ge styrka åt ett förbund, som kan ge sina medlemmar möjlighet att få framfört sina åsikter i viktiga frågor där det gäller att synas, höras och märkas. Tillsammans kan vi göra skillnad!

Som medlem i SPF Seniorerna erbjuds du olika förmåner. En av de viktigaste är fördelaktiga försäkringsmöjligheter, som du kan ta del av.

Välkommen att ta kontakt med oss för att bli medlem eller för att veta mer om  oss!