Program våren 2021

Vårprogrammet 2021

Våra månadsträffar äger rum i Landerydgården klockan 14.00.
Avgift 80 kr om ej annat anges. Kaffe med bröd ingår, anmälan helst 3 dagar innan.
Föranmälan krävs till alla månadsträffar tel. 073-161 10 49 eller e-post anmalan@spfeklandet.se

Program våren 2021

Tisdag den 19 januari
INSTÄLLT

Information.
Hälsoprocessledare Linda Karlsson från region Östergötland berättar om sömnens betydelse för hälsan.

(Tisdag den 9 februari kl. 14.00)

OBS!
Årsmötet framflyttat till torsdagen den 3 juni kl.14.00!

Årsmöte för SPF Eklandet.
Kommunfullmäktiges ordf. samt borgmästare Lars Vikinge är inbjuden för att leda årsmötet. Han kommer även att berätta om vad som är på gång i Linköping den närmaste tiden. Till kaffet underhåller Hazze Ztefanz orkester.

OBS! Detta program gäller som kallelse till Årsmötet!

Tisdag den 9 mars.
INSTÄLLT
Musikunderhållning.
Del 1:
"Björn Afzelius och Jonny Cash – två sångare och sex existentiella sångtexter om glädje, oro och hopp" sjunget och berättat av Mikael Billemar och Kjell Silverwitt.

Del 2:
Framtidsfullmakt, en viktig sak att tänka på. Carita Åbom informerar.

Fredag den 19 mars kl 11.30.

Lunch på Ljungstedska skolan.
Sedvanlig trerätters överraskning. Begränsat till 30 platser med hänsyn till ev. smittorisk. Vi sitter Coronasäkert och har lokalen för oss själva.
Anmälan till tel. 0731-611049

Torsdag den 8 april.

Utflykt till Vadstena.
Vi åker i egna bilar och träffas utanför Slottskyrkan kl 11.00.
Vi får en intressant guidning av kyrkan som innehåller mycket sevärdheter.
Vi bjuder på guidning och entré, Därefter går vi ner till Klosterträdgården och hoppas Klosterliljorna blommar. Därefter finns tillfälle att äta en lunch, var och en bestämmer själv var.
Vi ber om anmälan pga guidningen. Välkommen!

Tisdag den 13 april.

Upplevelse.
Del 1:
Caroline Davidsson berättar om en 36 dagars skidtur över Grönländska glaciärer. Caroline har också gjort en skidtur på den antarktiska isen till Sydpolen.
Del 2:
SeniorNet. Gunilla Almesåker informerar.

Onsdag den 28 april kl. 18.00.

Aktivitet.
Modevisning för damer och herrar med kläder från BJ:s Mode. Plats: Landeryds hembygdspark. Vi sitter ute i parken. Vid ösregn inställt.

Torsdag den 6 Maj kl. 11.00.

Resa med egna bilar till Boställets Vedugnsbageri i Maspelösa boställe. Ägaren Karin Lorin kommer att berätta om Vedugnsbageriet. Det går sedan bra att dricka kaffe med nybakat bröd eller beställa lunch. Det går också bra att köpa med nybakat bröd hem. Eftersom allt tillagas på plats måste du/ni anmäla deltagare samt anmäla er till lunch per tel. 0731-611049 före 28 april 2021.
Se även hemsidan på www.bostallets.se.

Tisdag den 11 maj

Föreläsning.
Från flygprov på SAAB till hjälpflyget MAF (Mission Aviation Fellowship) och dess arbete. Lars-Erik Wallhagen visar bilder och berättar.

Måndag den 17 maj.

Utflykt till kulturreservatet Öna. Denna gamla by har kvar sin prägel från 1600-1700-talet. Vi tittar på omgivningarna och de gamla byggnaderna och får lite information om dem. De som önskar kan gå delar av Östgötaleden, som går genom byn. Vi samlas vid Skeda livs kl. 13.30. Vi åker sedan vidare i egna bilar ca 1 mil till byn Öna. Medtag fika. Ställs in vid regn.
För mer info ring 073-8096630.

Torsdag den 3 juni kl. 14.00.

Årsmöte för SPF Eklandet.

OBS! Detta program gäller som kallelse till Årsmötet!

Tisdag den 15 juni.

Vandring på Kärna mosse, Malmslätt. Mossen är en fin orkidélokal. Vi går ca två km på stigar runt reservatet och över mossen på en spång och njuter av alla vackra blommor. Vi samlas kl. 10.00 på parkeringen vid Kärna scoutkår, infart från Kärna kyrka. Medtag fika. OBS! Ställs in vid regn.